(Vše)spasitelnost asymetrickým měničem

Asymetrie u střídače (který je součástí i hybridních měničů) je v našich podmínkách ekonomicky nezbytná a u třífázových systémů prakticky nevyhnutelná. Někdy se ale o asymetrickém měniči hovoří jako o „všespasitelném“ řešení, aniž by byla uvedena jeho omezení. Právě o těch limitech bude dnešní text.

Podle aktuálních připojovacích podmínek k distribuční soustavě (PPDS) musí hybridní fotovoltaická elektrárna ze strany distribuční sítě fungovat jako spotřebič. Dle podmínek programu Nová Zelená Úsporám nesmí být dotovaný projekt ani krátkodobě schopen ostrovního provozu (tj. provozu nezávislého na síti). V praxi to znamená, že lze vyčlenit jen část domovní instalace pro zálohované napájení základních spotřebičů (např. lednice, EZS, světelné okruhy) pomocí galvanicky odděleného obvodu – protože bezpečnost je prvořadá.

Pokud vám někdo tvrdí, že asymetrickým měničem eliminujete výkonové špičky ze sítě, měl by jasně uvést, o jaké hodnoty výkonu se jedná. Například třífázový měnič s výkonem 8 kW může maximálně dodávat do jedné fáze asi jednu třetinu celkového výkonu, tedy zhruba 2,7 kW. Pokud je na této fázi již odběr 1 kW (například svítí světla), rychlovarka s příkonem 2 kW už překročí limit a měnič bude přebývající výkon odebírat ze sítě. U měniče 10 kW je tento limit na jedné fázi cca 3,3 kW.

Dalším limitem je maximální výkon, který mohou uvolnit akumulátory, což je důležité zejména při nízkém slunečním svitu. Výrobci baterií uvádějí nominální napětí a maximální vybíjecí proud, což určuje maximální současně dostupný výkon. Například dvě baterie s napětím 100 V a vybíjecím proudem 25 A umožní výkon 5 kW pro všechny fáze dohromady. Pokud je potřeba vyšší odběr, zbytek doplní distribuční síť.

Dotační systém se stále zdá nastaven tak, aby vyhovoval především polostátnímu ČEZu, ale výkonnější baterie a lepší měnič mohou situaci výrazně zlepšit. Sice zaplatíte o něco víc, ale nižší faktura za elektřinu to časem vyrovná.

Přejeme hodně spokojenosti s vaší elektrárnou a zejména s dodavatelem (montáž provádíme jen do vzdálenosti jedné hodiny cesty). Více o dotacích pro mladé rodiny a majitele starších domů se dozvíte u nás.

Využijte možnost ubytování v Terezíně s 13 % slevou v nových apartmánech.

Možnost ubytování v Terezíně (okr. Litoměřice) bez placení provizí zprostředkovacím agenturám typu Booking, Airbnb, apod. Jsme vám k dispozici na telefonním čísle pro ubytování v nových apartmánech, 📞 Tel: +420 725 925 101

Nabízíme, jak krátkodobé, tak střednědobé pobyty a to zejména s kapacitou mimo sezonu, kdy nejsme plně vytíženi náporem zahraničních turistů 🏠

Accommodation in Terezín (Litoměřice district) without paying commissions to intermediaries such as Booking, Airbnb, etc.
We are available by phone for accommodation in our new apartments, 📞 Tel: +420 725 925 101

We offer both short-term and medium-term stays, especially outside the main tourist season, when we are not fully booked by foreign visitors. 🏠

Unterkunft in Theresienstadt (Bezirk Leitmeritz) ohne Vermittlungsprovisionen an Agenturen wie Booking, Airbnb usw.
Für Übernachtungen in unseren neuen Apartments sind wir telefonisch erreichbar, 📞 Tel: +420 725 925 101

Wir bieten sowohl Kurzaufenthalte als auch mittelfristige Aufenthalte an – insbesondere außerhalb der Hauptsaison, wenn wir nicht vollständig durch ausländische Touristen ausgelastet sind. 🏠

Alte Industrie im Sudetengebiet, Tschechien architettura tedesca sudeta Bahnhöfe in Sudetenland Bronfieldy Brownfieldy Bývalé domovy v Sudetech case signorili repubblica ceca cestování obytným vozem destrukce sudet Die Arbeit der alten Deutschen im Sudetenland dobrodružství na cestách Děčín Ehemalige Häuser im Sudetenland historie industriální chrámy Itálie Litoměřice moře průmysl Průmyslový odkaz romantika severní Čechy Severočeská železnice Stará vlaková nádraží staré domy staré komíny staré nápisy na domech staré továrny Starý průmysl v českých Sudetech Sudetenland / Germania Boema Sudetenland Industry Sudety továrny ubytování Litoměřice ubytování Roudnice ubytování Terezín ubytování Ústecký kraj zajímavá architektura Česko-německá stopa Českolipsko České středohoří česká města řeka železnice železniční stavby

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *