🚉 Novoborské vlakové nádraží bylo otevřeno v roce 1869 jako součást trati Bakov nad Jizerou – Ebersbach. Budova nádraží je dodnes významnou dopravní stavbou regionu a slouží jako brána do města pro cestující od České Lípy i ze směru na Německo. V roce 2006 prošlo nádraží kompletní rekonstrukcí, při které získalo novou fasádu, prostornější čekárnu a zázemí pro cestující. Modernizace přinesla i bezbariérový přístup a úpravy nástupišť, takže dnes působí nádraží mnohem přívětivěji než dříve.
🛤️ Přestože nádraží plní svou základní funkci, nepatří k největším dopravním uzlům. Je spíše menší stanicí, která však dokáže pojmout jak osobní, tak i regionální dopravu. Čas od času se na nádraží zastavuje i Legiovlak, putovní expozice mapující historii československých legií. Pro obyvatele Nového Boru je stanice důležitým spojem s okolními městy a také součástí diskuzí o propojení vlakové a autobusové dopravy v budoucím dopravním terminálu.
🥂 Když se řekne Nový Bor, nelze opomenout slavné sklářství. S městem je pevně spojen jménem Friedrich Egermann, sklářský inovátor z 19. století, který proslul vynálezem techniky červené lazury. Tento způsob barvení a zdobení skla se stal typickým znakem regionální tvorby a proslavil zdejší výrobky po celé Evropě. Egermann nejen zdokonaloval technologie, ale také podporoval rozvoj řemesla v době, kdy místní sklářství čelilo hospodářským problémům.
✨ Dnešní sklárna Egermann navazuje na jeho odkaz a stále se věnuje ručně zdobenému sklu. Výrobky jsou považovány za umělecké kusy, které kombinují tradiční techniky s moderním cítěním. Sklo z Nového Boru tak i nadále představuje symbol originality, kvality a dlouhé tradice, která učinila z města jedno z center světového sklářství.


Napsat komentář