Uživatelská příručka nezávislého topení z Číny

Známá čínská hračka na výrobu tepla v karavanu, autě nebo v nějakém příbytku.

Uživatelský příručka ke stažení na nezávislé topení přeložená z anglického do českého jazyka. Jedná se o návod pro všechny, kteří ho v balení od českého dodavatele neobdrželi a nyní potřebují provést montáž a nevědí si s anglickou příručkou rady.

(návod ve slovenském jazyce, můžete vytvořit zde https://translate.google.cz/?hl=sk a to tak, že jej stáhnete a přeložíte, sic přes automatický překladač, ale v konečném důsledku může pomoci těm, kteří ne úplně všem technickým výrazům rozumí česky)

Pokud si příručku zatím stáhnout nechcete a zajímá vás pár mých zkušeností s tímto topením, tak čtěte krátký příběh níže:

Kde jsem topení koupil

Topení jsem zakoupil jako většina z vás rovnou přes nějaký čínský shop anebo od českého obchodu – známého obchodu s elektronikou, kterému dělá TV reklamu zelený marťan. Zakoupená verze: 5 kw.

Obchod prodává topení v modalitách 2 a 5 kw a pak také značku LF Bros (co ta značka vlastně znamená, vůbec netuším a do jisté doby jsem to jméno v životě neslyšel), která je kvalitnější (lepší display, lepší svíčka a snad ještě něco lepšího).

Poměrně dost dlouho mi trvalo, než jsem sehnal někoho, kdo mi topení do obytňáku nainstaloval – nebudu si vymýšlet nějaké dlouhosáhlé důvody. Jsem prostě línej to dělat, protože mé hobby souvisí spíše s fotografováním a ježděním a vlastně bych to neměl ani kde a čím montovat.

Takže topení z Číny leželo asi půl roku někde v krabici. No, zkrátka když nastal ten daný den a já to měl v autě, tak jsem věděl, že to je vyřešeno a nekupoval sem to zbytečně. Realita také je, že to topení jsem chtěl využívat spíše jako topení přídavné s možností časovače a termostatu – topení s termostatem.

Ve svém, leč dnes už skoro 30 let starém obytném voze zn. Ford, nástavby Rimor – Kayak, využívám standardní plynovou Trumu, kde jsem zaznamenal avšak časem nějaké nedostatky, anebo spíše technická selhání kvůli (opět mou vinou způsobené špatné údržbě). Můj karavan je spíše takové neřízená střela, kterou ladím opravdu za chodu a vždy jen to nejdůležitější.

Nevím, jak moc se se situace změnila, zakoupením karavanu novějšího či dokonce nového (leasing), ale 30 let starý karavan, po cca 8-9 letém využívání zaznamenal mimochodem tyto všechny opravy (výměna kardanové tyče, výměna motoru a spojky, 2 x ztráta okén na alkovně (za jízdy!)) – jinak vše byly spíše běžné údržbové opravy anebo keksy, které jsem si opět způsobil sám svou nepozorností (nějaké to ťuknutí zadku karavanu při couvání, apod.).

Celkově vzato jsem ale spíše člověk, co v autech nechce mít peníze ale hlavně těm autům dávám straně na prdel – a to platí i pro mého Rimora, o kterého upřimně nyní už také pečuji o něco lépe, než na začátku, ale je to stále docel bída. Zkrátka nejsem žádný domácí kutil – jsem dobrodruh…

Vrátím se nyní ale opět k tomu slavnému „červenému topení“ a popíšu chronologii mých dalších zkušeností, tentokrát po již výše zmíněné montáži: to topení topí 😀

V balení se nacházelo standardní dálkové ovládání, které jsem někde ztratil nebo zašantročil dříve, než jsem si osvojil základní funkce – tj. protáhnutí trysek bez paliva, zapnutí topení, vypnutí topení, nastavení teploty, nastavení budíku sepnutí – vypnutí topení.

Po samotné montáži jedním automechanikem, který si prostudoval celý návod a zabrala mu montáž ve dvou lidech (dle jeho slov) 2 dny 😀 jsem měl montáž za cenu 3500 Kč provedenou. Celá instalace, řešení a kosmický vzhled na špalcích vypadaly hezky 😀

Jak na zapnutí / vypnutí naftového topení

Myslím, že z bezpečnostního hlediska, jak návod radil, provedl on instalaci velice svědomitě. Prvních pár měsíců jsem topení nechal v nečinnosti a nádrž nafty obsahovala stále původní náplň. Topení jsem jen občas zapnul a vypnul a měl jsem na paměti slova mechanikova „že topení nelze vypnout“ a proto dal k autobaterii na okruh vyndavací pojistku – v tomto se on hluboce mýlil. Ale je mu to odpuštěno. To topení není TV, že se zapne a vypne hned. Topení několik minut „nabíhá“, zahřívá se a teprve pak začne postupně foukat teplý vzduch. Obráceně to platí úplně stejně. Topení se dá do režimu OFF – a asi 5 minut si počkáte, než se úplně vypne. Mezitím si topení běží a klidně se samo ochlazuje.

Topení se dá ovládat, jak hlavním panelem, tak dálkovým ovládáním. Funkce ON a OFF byla popsána výše.

Další funkce hlavního ovládání:

Jak nastavit budíky, jak nastavit čas, jak se řídí teplota:

Po montáži – odvzdušnění systému: DVĚ SPODNÍ TLAČÍTKA (H, OFF)
Vrchní levé tlačítko:

  1. nastavení hodin
  2. nastavení budíku (čas po vypnutí proudu nezůstane zaznamenán)
    Budíkem nastavíte zapnutí a vypnutí – slouží pro nastavení např. v autě, nebo dodávce, aby bylo předtopíno při ranních teplotách…
    Nastavení budíku má u každého typu různé verze. Moje verze má odpočítávání. Nastavíte odpočítáváním, za kolik HODIN a MINUT se topení VYPNE/ZAPNE. Jiný „druh“
    má tu funkci, že nastavíte klasicky čas VYPNUTÍ/ZAPNUTÍ. Proč to tak je, je otázka ve hvězdách 😀 Soudruzi z Číny si to prostě dělají, jak chtějí.

Vrchní dvě tlačítka spolu přepínají herze nebo teplotu. Poběží na bázi teploty, tj. topení dosáhne výkonu a zmírní svůj chod. Vypínat naráz – nelze… topení běží a reguluje se.

Podržení dlouze vrchního tlačítka (skočí do funkce HFA) – nastavení dálkového ovládání (příště… 😀 )

Další zajímavosti: na hlavním ovládání je umístěn také termostat (ve spodní části je vidět mírný výřezek s výplní uvnitř).