Manuál bufík naftový v PDF

Manuál bufík naftový – nezávislé topení do auta

Uživatelská příručka pro topení D2/D5 Diesel Oil (12V / 24V)

Naftové nezávislé topení do auta představuje praktické řešení pro vytápění kabin, nákladových prostorů, obytných vozů či pracovních strojů bez nutnosti spouštět motor. Tento typ zařízení je vhodný pro provoz v autech, dodávkách, bagrech, lodích i obytných vozech. Díky samostatnému systému ohřevu vzduchu umožňuje komfortní a bezpečné vytápění interiéru v chladném období.


Bezpečnostní pokyny

Při montáži musí být topení pevně připevněno k plechům karoserie, aby se zabránilo pronikání výparů do kabiny. Výfuková trubice musí mít délku alespoň 30 cm a směřovat do volného prostoru, nikoli ve směru jízdy. Doporučuje se utěsnění všech mezer pomocí teplotně odolného tmelu.

Topení nesmí být používáno v prostorech s výskytem hořlavých par či prachu, jako jsou sklady paliv, dřeva, uhlí či sýpky. Při tankování paliva musí být zařízení vypnuto. V případě úniku paliva topení ihned vypněte a nechte opravit odborníkem.


Použití topení

Naftové bufíky řady D2/D5 jsou určeny pro:

  • vytápění kabin vozidel, přívěsů a lodí,
  • rozmrazování skel,
  • zajištění tepelného komfortu v obytných vozech či pracovních strojích.

Nesmí se používat pro trvalé vytápění obytných prostor (domů, garáží či houseboatů), ani k přímému ohřevu osob či zvířat.


Instalace a montáž

Při instalaci je třeba zajistit, aby se v blízkosti topení nenacházely předměty citlivé na teplo. Vývod výfukových plynů musí být směrován mimo kabinu vozidla a chráněn před nečistotami. Přívod vzduchu musí zůstat volný, neblokovaný předměty, a nasávaný vzduch musí být čistý a cirkulující.

Topení lze instalovat na více místech v závislosti na typu vozidla – pod sedadlo, pod palubní desku, do kufru nebo do spodní části vozu. Při upevnění je nutné dodržet úhel 15–35° a směřování výfuku dolů. Povrch pod topením musí být hladký, rovný a tepelně odolný.


Přívod a výfuk vzduchu

Přívodní hadice musí mít průměr alespoň 25 mm a délku mezi 30 cm až 1 m. Výfukové potrubí o průměru 24 mm musí vést mimo vozidlo a být chráněno před dotykem osob. Teplota výfukových plynů může dosahovat až 150 °C, proto se doporučuje použití výhradně originálních hadic odolných vůči vysokým teplotám.

Výfukové plyny nikdy nesmějí být nasávány zpět do systému, a potrubí musí být chráněno před zanesením špínou, sněhem nebo vodou.


Palivový systém

Palivové potrubí musí být instalováno s dostatečným sklonem (15–35°) a nesmí být umístěno v blízkosti výfukového systému. Doporučuje se použití T-spojky pro odběr paliva z nádrže vozidla. Pravidelně kontrolujte těsnost všech spojů a v případě zjištění úniku okamžitě zastavte provoz.

Před prvním spuštěním zařízení je třeba naplnit palivový okruh, aby nedocházelo ke startovacím potížím.


Elektrické zapojení a chyby

Elektrické propojení topení musí být provedeno v souladu s normami EMC. Dbejte na nepoškození izolace vodičů a na pevné uzemnění. Zařízení disponuje systémem vlastní diagnostiky — chybové kódy (E-01 až E-12) signalizují typ závady, jako je nízké napětí, přepětí, selhání čerpadla, svíčky či ventilátoru.


Údržba a servis

Pokud topení nenastartuje, zkontrolujte přívod paliva, kabeláž, svorky a průchodnost vzduchových kanálů. Pravidelně provádějte vizuální kontrolu potrubí, spojů a elektrického vedení.
Ztráta záruky nastává v případě, že zařízení bylo opravováno neautorizovanou osobou nebo byly použity neoriginální díly.


Technické údaje (shrnutí)

ModelZB-AIR D2ZB-AIR D5
Napětí12 V / 24 V12 V / 24 V
Výkon topení0,9–2,0 kW0,9–5,0 kW
Spotřeba paliva0,1–0,35 l/h0,11–0,64 l/h
Spotřeba el. energie7–24 W7–40 W
Hmotnostcca 4,5 kgcca 4,5 kg
Teplotní rozsah provozu−40 °C až +40 °C−40 °C až +40 °C